söndag 15 april 2012

lång dag

idag så har vi hjälpt mormor och morfar med att bära saker ut ur lägenheten. Fan va mycke skit hehe men det har väl alla i sina hem.  flyttade även lite hem till oss så vi kan börja städa i veckan. Passa på när man inte jobbar så mycket denna vecka som kommer.

Axel slängde även ett flygplan i huvudet på mormor idag, tyckte han va roligt. Men inte mormor hehe. Sen hjälpte Axel morfar med att sätta upp markisen och väggarna till den. Med hammare och pinnar :)

Igår så gick jag in till stan och vidare till campingen. Kände mig jävligt stolt över mig själv, men för de kan man inte äta lite och bra idag, nej man vräker i sig istället. Fan va svårt det ska va att lära sig att äta bra. Man vet exakt hur man ska och hur man ska träna bläblä bla men inte fan gör man de. Kroppen vill men inte huvudet än så länge. Och då är de inte så lätt att göra de. Alla runt om kring säger men gör så och så, men gör de själva då för fan. Inte så lätt när man alltid har vart stor och matglad + svårt att gå ner i vikt. Brukar säga jag har bullemi men spyr inte. Det är inte bara att sluta vräka i sig, det är som en drog. Vafan sluta snusa och rök era jävlar då! Det är precis lika jobbigt, men folk tror inte de. För mig är mat allt och när jag inte har kunnat ändra tänket än så är det skitjobbigt. Men det är väl bara att bita ihop och stå på sig i alla lägen. Inte bara hemma utan överallt!

Nej nu kanske man ska kolla på Big brother tillsammans me gubben. Lilleman somna som en stock för en stund sedan, blev en sen kväll inne på campingen tillsammans med mormor. Morfar var ju tvungen att åka hem och jobba. Men hoppas att han kommer till helgen igen :)

Ha en bra kväll alla för de ska jag försöka ha. puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar